تلاش برای باردار شدن

تلاش برای باردار شدن

تلاش برای باردار شدن یکی از انتظاراتی است که هر خانمی آن را تجربه خواهد کرد .

اگر برای بچه دار شدن احساس آمادگی دارید و دوست دارید خانواده خود را بزرگتر کنید، نکات زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرده و برای آن ها برنامه ریزی کنید.

گاهی بلافاصله پس از تصمیم برای بارداری ، این اتفاق سریع محقق می شود و لی گاهی با وجود سلامت کامل شما و همسرتان، انتظار برای بارداری بیش از حد طول میکشد.

متخصصان معتقند زوج های سالمی که کمتر از ۳۵ سال دارند حدود یک سال و زوج هایی که بیش از ۳۵ سال سن دارند حدود ۶ ماه زمان نیاز دارند تا برای باردار شدن به نتیجه برسند.

اگر با گذشت این مدت همچنان بارداری حاصل نشد لازم است با پزشک خود مشورت کنند.

 

یک فرصت در ماه 

اگر هنوز عادت ماهیانه شما آغاز نشده است و منتظر هستید علائم بارداری خود را مشاهده کنید توجه داشته باشید که پیش بینی این مسئله اصلا کار ساده ای نیست. اگر مدتی است برای بارداری تلاش می کنید تحمل این فراز و نشیب ها می تواند برای شما خیلی سخت باشد .ممکن است شما دوست نداشته باشید کسی از شما بپرسد “این ماه خبر جدیدی نیست؟” حتی اگر منظوری نداشته باشد .

زمان بارداری قابل پیش بینی نیست

شما می توانید مراقب سلامت خود باشید، اما زمان و امکان باروری همیشه در کنترل شما نیست و این شرایط برای هر فرد متفاوت است.در اینجا نکات خاصی وجود دارد و بانوانی که برای بارداری تلاش می کنند میگویند که مقابله با آن ها بسیار سخت است . شما میتوانید شخصا با این موضوع مواجه شوید یا به دلیل حساسیت بالا به این نکات ، با افرادی که در این شرایط قرار دارند در ارتباط باشید.

مهمترین مسئله زمان است

اکثر مادرانی که برای بارداری اقدام می کنند ، بلافاصله شروع به انتخاب اسم می کنند . اما ممکن است باردار شدن مادر بیش از چند ماه طول بکشد. عوامل زیادی مانند  سن وسلامت بر قدرت باروری تاپیر می گذارد.برخی از خانم ها فکر می کنند اگر مسائل آنگونه که آنها فکر می کنند اتفاق نیفتد یعنی آن ها شکست خورده اند ، اما این شکست نیست. پزشک مینواند شما را معاینه کند و به شما اطمینان دهد که برای بارداری آماده هستید یا خیر؟

شاید باید تلاش بیشتری کنید

برخی زوج ها بدون هیچ تلاشی ، خیلی زود صاحب فرزند می شوند .ولی این مسئله برای برخی زوج ها به یک مسئله ی پیچیده و سخت تبدیل می شود . ممکن است خانمی زمان دقیق دوران قاعدگی خود را تعیین و یادداشت کند تا بر اساس آن بتواند بهترین زمان برای باروری را تعیین کند . با مشورت با پزشک خود می توانید از آمادگی برای بارداری مطلع شوید .

بهترین زمان برای بارداری

به گفته پزشکان بهترین زمان برای بارداری از سه روز بعد از قاعدگی شروع شده و تا روز هجدهم پس از آن ادامه دارد. باید توجه داشته باشید که اسپرم میتواند تا ۴۸ ساعت زنده بماند اما تخمک فقط ۱۲ ساعت. بنابراین آمیزش بصورت ۴۸ ساعته توصیه می گردد .

چاقی یا لاغری بیش از حد

با استفاده از فرمول موجود BMI خود را اندازه بگیرید. چنان‌چه مقدار آن بالای ۳۰ یا پایین‌تر از ۱۸.۵ باشد شما دچار پریودهای نامشخص در طول زمان می‌شوید و حتی ممکن است تخمک‌گذاریتان به کل مختل شود.

چاقی بیش از حد ریسک دیابت بارداری ، پری‌اکلمپسیا، عفونت زایمان و در نهایت نیاز به سزارین را باعث می‌شود. برای همین مهم است که شما وزن مناسبی در دوران تلاش برای بارداری داشته باشید.

اگر شما در هر کدوم از این بازه‌ها بودید باید با پزشک مشورت کنید تا به شما راه صحیح وزن گرفتن یا کاهش وزن را نشان دهد. در این دوران شما باید غذاهایی بخورید که سلامت شما را تضمین کند.

فروشگاه اینترنتی سیسمونی ال نینو