مزایای شیردهی طولانی مدت

مزایای شیردهی طولانی مدت

 

آیا میخواهید با مزایای شیردهی طولانی مدت و نقش شیر مادر در برنامه غذایی کودک در بزرگسالی و چگونگی دستیابی به اهداف بالاتر آشنا شوید؟ به شما تبریک میگوییم که به مدت یک سال کودک تان را با شیر خود تغذیه کرده اید. اکنون اگر قصد دارید بیش از یکسال به او شیر بدهید سوالاتی در این باره برای شما مطرح می شود. بهتر است حقایق شیردهی طولانی مدت را بدانید.

فروشگاه اینترنتی سیسمونی ال نینو

آیا شیردهی پستانی به مدت طولانی ضرر دارد؟

آکادمی اطفال آمریکا شیر دهی در ۶ ماه اول تولد را به صورت ویژه توصیه می کند و ترکیب شیر مادر با غذای کمکی را تا یک سالگی بهترین انتخاب می داند.ادامه شیردهی تا زمانی که خودتان یا فرزندتان علاقه دارید می تواند ادامه داشته باشد و نه تنها هیچ ضرری نداردبلکه دارای مزایای بسیاری برای سلامت کودک است.

مزایای تغذیه طولانی با شیر مادر چیست؟ مزایای شیردهی طولانی مدت

دریافت مواد مغذی لازم

گفته می شود شیر مادر بهترین نوع تغذیه استاندارد برای کودکان است. به مرور زمان که کودک بزرگتر می شود، ترکیب مواد سازنده شیر مادر نیز بر اساس نیاز کودک تغییر می کندف تا بتواند پاسخگوی نیازهای بعدی او نیز باشد.شدر هیچ سنی شیر مادر از نظر مواد مغذی بی خاصیت نمی شود و در هر زمانی و در همه شرایطدارای بالاترین ارزش غذایی است.

تقویت سیستم ایمنی کودک مزایای شیردهی طولانی مدت

تا مادامی که باشیر خود کودک خود را تغذیه می کنید ، سلول ها، هورمون ها و آنتی بادی های موجود در شیر شما باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودک می شوند.

ارتقا سلامت نوزاد

محققان عنوان می کنند اگر تغذیه کودک با شیر مادر طولانی تر شود و نوزاد ماه های بیشتری از شیر مادر تغذیه کند، وضعیت سلامت او بهتر خواهد بود.

حال به این نکته می پردازیم که ، مزایای طولانی مدت بودن شیردهی برای مادر چه خواهد بود؟

کاهش احتمال ابتلا به بیماری های خاص مزایای شیردهی طولانی مدت

مطالعات نشان می دهند به طور کلی شیردهی پستانی به مدت ۱۲ ماه یا حتی بیشتر می تواند خطر ابتلا مادر به سرطان پستان، سرطان تخمدان، رماتیسم، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و دیابت را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

ارتقا سلامت مادر

محققان معتقدند اگر تغذیه کودک با شیر مادر طولانی تر تغذیه شود ، سلامت مادر نیز ارتقا می یابد.

اکنون دو سال مهم در اینجا مطرح خواهد شد

۱- آیا شیردهی طولانی مدت روند از شیر گرفتن کودک را سخت تر می کند؟

لزوما به این شکل نیست. معمولا هر زمانی که کودک علاقه خود را به شیر مادر از دست بدهد ، می توانید او را از شیر بگیرید. روند از شیر گرفتن کودک به طور طبیعی زمانی آغاز می شود که در ۶ ماهگی غذای کمکی را شروع می کنید ، برخی از کودکان از یک سالگی شروع به تغییر روش تغذیه از شیر مادر به مواد مغذی دیگر می کنند. برخی دیگر نیز در سنین بالاتر و نوپایی خود دست از شیر می کشند، درست زمانی که نمیتوانند در یک جا بمانند و همیشه تمایل راه رفتن دارند.

۲-چگونه باید با واکنش های منفی اطرافیانم نسبت به شیردهی طولانی برخورد کنم؟

شیردهی پستانی بلند مدت می تواند رابطه عاطفی و صمیمیت بین شما و کودکتان را چندین برابر کند. اگر تصمیم دارید که به مدت بیشتری کودکتان را با شیر خود تغذیه کنید ، به فواید آن و تمام مزیت های آن برای سلامت کودکتان در حال و آینده بیندیشید و نه به حرف دیگران.

سعی کنید از تمامی این لحظات لذت ببرید.

فروشگاه اینترنتی سیسمونی ال نینو