نکاتی جالب درباره باید ها و نبایدهای بارداری – قسمت سوم

نکاتی جالب درباره باید ها و نبایدهای بارداری – قسمت سوم

فروشگاه اینترنتی سیسمونی ال نینو

در این قسمت به ادامه نکات پرداخته و به برخی سوالات مادران باردار پاسخ میدهیم.

آیا می توان عسل خورد؟

بله !  نکاتی جالب درباره باید ها و نبایدهای بارداری – قسمت سوم

در حالی که عسل برای بچه های زیر یکسال ایمن نیست (باکتری کلستریدیوم بوتونولیوم موجود در عسل می تواند باعث مسمومیت غذایی برای خردسالان شود) ، خوراکی های شیرین برای شما خوب است تا زمانی که این مواد پاستوریزه باشند.

آیا رفتن به کنسرت های موسیقی مناسب است؟

با احتیاط بله !

تا زمانی که این کار را به طور منظم انجام ندهید، کنسرت های موسیقی باعث آسیب رساندن به فرزندتان نخواهد شد. در بیست و هفت تا سی هفتگی گوش فرزندتان به اندازه کافی بالغ شده است تا به صداهایی واکنش نشان دهد که از طریق بدن شما فیلتر می شوند، پس برای حفظ ایمنی ، درست جلو و یا نزدیک بلندگوها ننشینید.

اگر زمین خوردگی اندکی داشته باشم، آیا به فرزندم آسیب میزنم؟

بسته به نوع زمین خوردن است!  نکاتی جالب درباره باید ها و نبایدهای بارداری – قسمت سوم

اگر شدت زمین خوردگی کم باشد، نگران نشوید . پزشکتان را مطتع سازید و برای معاینه سریع نزد او بروید، خصوصا اگر احساس می کنیدمشکلی بوجود آمده است.با پوشیدن کفش های پاشنه کوتاه که زیره مناسبی دارند از احتمال زمین خوردگی پیشگیری کنید و همیشه وقتی از پله ها بالا میروید، دستگیره ی پله ها را نگه دارید. اگر حرکات فرزندتان تغییر کرده پزشک را باخبر کنید.

آیا در دوران بارداری می توانم اسب سواری کنم؟

ترجیحا خیر !

مگر سوارکار ماهری باشید ( که در این صورت نیز نباید پس از سه ماهه اول بارداری سوار اسب شوید) ، بنابراین سوارکاری با اسب ممنوع است.

عاشق ادویه هستم، اما آیا غذاهای پر ادویه فرزندم را ناراحت می کند؟

خیر!

به خوردن کاری ، ادویه و فلفل ادامه ید ، زیرا خطری برای بارداریتان وجود ندارد. فقط مراقب باشید که غذاهای پر ادویه می تواند سوئ هاضمه و سوزش سردل شما را بدتر کند.

شنیده ام که نباید موس شکلات بخورم، چرا؟  نکاتی جالب درباره باید ها و نبایدهای بارداری – قسمت سوم

خیر!

شما نمیتوانید، زیرا مصرف تخم مرغ خام خطر باکتری را به همراه دارد که می تواند باعث مننژیت در فرزندتان شود.

البته شما میتوانید تخم مرغ خوب پخته شده میل کنید، اما موس شکلات حاوی تخم مرغ خام است. همچنین نباید خمیر خام بیسکوئیت یا بستنی خانگی یا مایونز خانگی بخورید.

امیدوارم توانسته باشیم بخش کوچکی از سوالات شما را پاسخ داده باشیم، همچنین سعی مان بر این است که با کمک شما بتوانیم بخش بیشتری از سوالات شما را پوشش دهیم.

شما میتوانید نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را از طریق تگرام و آی دی @babyelnino و یا شماره ۰۹۱۲۸۵۸۶۷۳۶ با ما در میان بگذارید.

فروشگاه اینترنتی سیسمونی ال نینو