نکاتی جالب درباره ی بایدها و نبایدهای بارداری – قسمت اول

نکاتی جالب درباره ی بایدها و نبایدهای بارداری – قسمت اول

فروشگاه اینترنتی سیسمونی ال نینو

هر خانم بارداری می خواهد بداند که در این دوران چه چیزهایی می تواند به فرزندش آسیب برساند تا از آنها دوری کند؟ ظاهرا و طبق توصیه دوستان و آشنایان خیلی از چیزهایی که می خورید ، می تواند برای فرزندتان مضر باشد ، توصیه هایی که نباید خیلی آنه را جدی بگیرید. در این مطلب درباره آنچه می توانید بخورید و نمیتوانید بخورید ، از چه حرکاتی باید پرهیز کنید، کدام محصول آرایشی راباید دور بریزید و چرا خوردن شکلات ممنوع است ، مطالبی را با کمک متخصصین گرد هم آوردیم.

آیا در دوران بارداری می توانم رژیم بگیرم؟

خیر! نکاتی جالب درباره ی بایدها و نبایدهای بارداری – قسمت اول

باداری زمانی برای رژیم گرفتن نیست. اگر به خودتان گرسنگی بدهید ، یعنی به به بدنتان گرسنگی داده اید . به این ترتیب ، ممکن است مواد مغذی ضروری برای رشد کودک به او نرسد. از افزایش وزنتان نگرانی نداشته باشید این امر کاملا عادی است.البته به این معنی نیست که در این دوران می توانید هر چه خواستید بخورید ، افزایش وزن تقریبی ۹ تا ۱۲ کیلوگرم طبیعی ست .البته میزان افزایش هر مادری به بدن، ساختار، قد ، و وزن او در هنگام باردار شدن بستگی دارد.

آیا می توانم از هر شامپویی استفاده کنم؟

خیر !

برخی از شامپوها ذحاوی مواد شیمیایی هستند که می تواند از طریق پوست سر جذب بدن شود که بهتر است از آن پرهیز شود. همچنین لازم است در استفاده از شامپوهای ضد شوره سر نیز احتیاط کنید ، زیرا بسیاری از این مواد شیمیایی ایمن نیستند . در این دوران بهتر است از محصولات طبیعی بدون مواد شیمیایی استفاده کنید .

دچار آسم هستم .آیا میتوان از اسپری های استنشاقی استفاده کنم؟

بی تردید !

اگر درمان آسم را رها کنید، این کار می تواند به این معنا باشد که بدنتان به اندازه ی کافی اکسیژن دریافت نخواهد کرد که می تواند به وزن کم نوزاد هنگام تولد و احتمالا زایمان زودرس بیانجامد.برای پیشگیری از تهدید آسم از محیط های آلوده به گرد و غبار و دود دوری کنید. نکاتی جالب درباره ی بایدها و نبایدهای بارداری – قسمت اول

آیا کیسه هوای اتوموبیل در هنگام تصادف برای مادر ایمن است؟

البته !

احتمالا درباره ی ضربه زدن کیسه هوای اتوموبیل به شکم باردارتان نگران هستید، اما نگران نباشید. اگر خدای ناکرده در هنگام تصادف داخل اتوموبیل باشید، نبودن کیسه ی هوا خطرناکتر از بودن آن است. برای پرهیز از خطرات احتمالی ناشی از برخورد کیسه هوا ، در هنگام نشستن در صندلی راننده سعی کنید حداقل ۲۵ سانتیمتر از فرمان فاصله داشته باشید تا در محدوده ایمن تری قرار بگیرید.

آیا در دوران بارداری رسیدگی به صورت در آرایشگاه ایمن است؟

بله! فقط از لایه بردارهای شیمیایی پوست پرهیز کنید و از پاک کنندهها و جوان سازهای طبیعی پوست استفاده کنید.

آیا استفاده از ضد آفتاب ایمن است؟

بله !  

این کار نه تنها ایمن است بلکه ضروری ست. بارداری پوست شما را در برابر نور خورشید حساس می کند، پس باید بیشتر مراقب باشید. از ضد آفتاب های مرغوب استفاده کنید

ادامه دارد …..  نکاتی جالب درباره ی بایدها و نبایدهای بارداری – قسمت اول

فروشگاه اینترنتی سیسمونی ال نینو