نکاتی جالب درباره ی باید ها و نبایدهای بارداری – قسمت دوم

نکاتی جالب درباره ی باید ها و نبایدهای بارداری – قسمت دوم

فروشگاه اینترنتی سیسمونی ال نینو

در بخش دوم از باید ها و باید های بارداری به نکاتی دیگر باید اشاره کرد و به برخی سوالات مادران باردار پاسخ میگوییم.

آیا میتوانم چرخ و فلک سوار شوم؟

خیر !

حرکات سریع و ضربه زننده می تواند برای فرزندتان خطرناک باشد ، پس بهتر است که از دستورالعمل های ایمنی در شهربازی پیروی کنند.

آیا می توانم بدنم را پیرسینگ کنم؟

خیر!  نکاتی جالب درباره ی باید ها و نبایدهای بارداری – قسمت دوم

این کار توصیه نمیشود ، زیرا در دوران بارداری در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت قرار دارید ، توجه داشته باشید که پوست بدنتان در دوران بارداری کشیده شده است، پس اگر بدنتان را سوراخ کنید ، ممکن است پس از بارداری، محل پیرسینگ جابجا شود . برای ایمنی و آسودگی خیال بیشتر این قبیل کارها را به پس از زایمان موکول کنید.

آیا می توانم به بوتاکس کردن ادامه دهم؟

بهتر است نکنید !

بسیاری از پزشکان معتقدند که بوتاکس در بارداری ممنوع است . البته ضواهد چندانی وجود ندارد که آیا این سم می تواند به فرزندتان یا شیر مادر منتقل شود یا خیر! ولی بهتر است که از آن صرف نظر کرده و به درخشش طبیعی بارداری خود متکی باشید.

آیا می توانم به کلاس های رزمی خود ادامه دهم؟

مسلما خیر ! نکاتی جالب درباره ی باید ها و نبایدهای بارداری – قسمت دوم

زیرا این احتمال وجود دارد که به شکمتان لگد بخورد و بنابراین ف چنین خطری ارزشش را ندارد. اما ورزش برای ششما و بدنتان بسیار عالی است.می توانید ورزش دیگری را که در این دوران مناسب است جایگزین کنید، مثل شنا یا به کلاس های مخصوص بانوان باردار بپیوندید.

آیا در دوران بارداری می توانم فرزند نو پای خود را بغل بگیرم؟

بله !

فقط بش از حد به خود فشار نیاورید. نگه داشتن فرزند نو پایتان روی مفصل ران بهترین کارایی رت دارد. توجه داشته باشید که همواره خم شدن و بلند کردن ایمن را تمرین و انجام دهید.

آیا اجرای یو گا در سه ماهه ی اول بارداری خطرناک است؟

خیر !

این ورزش برای شما فوق العاده است. یوگای بارداری درمانی ست که برای پشت سر گذاشتن چهل هفته از ناراحتی های معمول بارداری به آن نیاز دارید.

این ورزش می تئاند به بهبود پاهای متورم و کمر درد کمک کند. یوگا معمولا ایمن است ، اما از بیکرام یوگا یا یوگا در دمای زیاد دوری کنید. اگر دچار هر مشکلی در بارداری خود هستید ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

سر درد دارم ، آیا می توانم از مسکن استفاده کنم؟

چه بهتر که استفاده نکنید!

معمولا در دوران بارداری باید از مصرف مسکن ها پرهیز کنید، خصوصا در سه ماهه ی اول. پاراستامول را می توان برای مدت کوتاه استفاده کرد، اما دیگر مسکن ها، مثلا آسپرین برای بانوان باردار مناسب نیست. سعی کنید تا بطور منظم میان وعده بخورید، حمام آب گرم بروید، ماساژ بگیرید و برای تسکین های طبیعی درد به وضعیت بدن خود دقت کنید.

ادامه دارد….. نکاتی جالب درباره ی باید ها و نبایدهای بارداری – قسمت دوم

فروشگاه اینترنتی سیسمونی ال نینو